pipko

pipko

pipko

pipko

باید ها و نباید ها در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

باید ها و نباید ها در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی می توانند منبع درآمد خوبی برای صاحبان مشاغل باشند، تولید محتوای فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین بخش ها در راه اندازی چنین وب سایت هایی است و به محض شروع به قرار دادن توضیحات لازم و کافی برای محصولات تاثیر 100% آن را مشاهده خواهید کرد. بهتر است یک راست، سراغ توضیحات مرتبط با محتوا نویسی محصول برویم.

  

این مطلب از متنی تحت عنوان تولید محتوای فروشگاه اینترنتی از وب سایت اورتگ به عنوان منبع استخراج شده است.

ویژگی های این نوع محتوا

وقتی در حال تهیه ی توضیحات برای محصولات خود هستید، باید نکات زیادی را رعایت کنید، نکاتی که در ادامه ی این بحث به طور کلی تر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد ولی بهتر است در ابتدا ببینیم این نکات چه چیز هایی هستند:

 

مواردی که باید در هنگام تولید محتوا برای محصولات فروشگاه رعایت کنیم چیست ؟

·         هنگام توضیح دادن در مورد محصولات با مشتریان خود صادق باشید

·         از توضیحات بیش از حد بپرهیزید

·         در تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی موارد مهم را حتماً ذکر کنید

·         از گفتن مواردی که در دل مشتری شک ایجاد می کند، در هنگام محتوا نویسی خود داری کنید

·         برای انسان سئو کنید، نه برای موتورهای جستجو

·         خدماتی فراهم کنید که رقیبانتان در آن ها ضعیف هستند

·         در ابتدای کار تمرکز خود را بر روی محصولات کمتری بگذارید

·         فروش تعداد زیادی از ده محصول بهتر از نفروختن هزاران محصول است

·         فراموش نکنید که، دیجی کالا یک شبه دیجی کالا نشده است.

·         و در نهایت اینکه : هرچقدر پول بدهی، همانقدر آش می خوری

با مشتری صادق باشید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد در هنگام تولیدمحتوا برای محصولات، رعایت اصل صادق بودن با مشتریان است. این مشتری است که فروشگاه شما را زنده نگاه می دارد، بر فرض که با دروغ و یا پنهان کاری محصولی را به مشتری خود فروختید، با این شیوه طولی نخواهد کشید، که مجبور شوید، در دکان خود را تخته کنید.

در تولید محتوای فروشگاه حقایق را در مورد کالا و خدمات خود بیان کنید، شاید برخی افراد را از دست بدهید، ولی مشتریانی پر و پا قرص پیدا خواهید کرد، که علاوه بر آنکه از شما خرید می کنند، به تبلیغات دهان به دهان در مورد برند شما نیز پرداخته و برای شما مشتری جذب می کنند.

از توضیحات بیش از حد بپرهیزید

هیچ شخصی، به خصوص در میان هموطنان ما، علاقه ی خواندن متنی بسیار طولانی در مورد یک محصول ندارد، آن هم در یک فروشگا اینترنتی، بنابراین بهتر است از گزافه گویی بپرهیزید. مشتریان شما می خواهند در مدتی کوتا اطلاعاتی دقیق در مورد محصولات کسب کنند و مختصر و مفید بودن توضیحات می تواند برگ برنده ی شما باشد.

چنانچه جزئیات زیادی در یک محصول وجود داشت و قصد داشتید در باره ی تمام آن ها با مشتریان خود صحبت کنید، بهتر از در هنگام تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود نیم نگاهی به استفاده از اینفوگرافی ها داشته باشید. فراموش نکنید که انتقال اطلاعات از طریق تصاویر به مراتب بهتر از زمانی که از متن استفاده می کنید رخ می دهد.

 

موارد مهم را حتماً ذکر کنید

فرض کنید که قرار است یک تلفن همراه به فروش برسانید، کاری که باید انجام دهید آن است که، در مورد آن به خوبی توضیح دهید و نقاط قوت آن را به رخ مشتری بکشید. اگر یک تلفن هوشمند با امکانات فراوان و مدلی جوان پسند می فروشید، دقت کنید که برای همان بازار هدف به تولید متن پرداخته و در زمان هدف قرار دادن بازار هدف میان سال، محتوا را بر پایه ی ادبیات مورد علاقه ی آن ها قرار دهید.

خود داری از گفتن مواردی که شک ایجاد می کند

برای جلوگیری از گنگ شدن قضیه بهتر است، در مورد همان مثال زده شده در بخش قبل صحبت کنیم. یک فروشگاه اینترنتی دارید و میخواهید با ایجاد محتوای با کیفیت و محتوا نویسی مناسب، به جذب مشتری برای فروش یک مدل خاص از تلفن های همراه بپردازید؛ الزامی وجود ندارد که در مورد ضعیف بودن باطری این کالا به مشتریان خود اطلاعات دهید. شاید پیش خود بگویید:

پس اصل صداقت در تولید محتوای فروشگاه آنلاین چه می شود؟

گفیتم صادق باشید، نگفتیم که همه چیز را بگویید. کافی است در مورد این نوع ویژگی ها که نقاط ضعف یک کالا، محسوب می شوند، به بیان کردن اطلاعات داده شده از طرف تولید کننده، نظیر ظرفیت و زمان روشن ماندن در حالت استند بای توضیحاتی مختصر بنویسید. در چنین وضعیتی، حتی اگر نارضایتی نیز وجود داشته باشد، تمام آوار ها بر سر تولید کننده خورد خواهد شد، نه بر سر فروشنده و فروشگاه.

 

برای انسان سئو کنید، نه برای موتورهای جستجو

محتوای انسان محور بنویسید، نه محتوای ربات محور. شاید با انتخاب دومین مسیر زود تر به صفحه ی اول گوگل برسید ولی مدت زیادی در آنجا دوام نمی آورید. فراموش نکنید که گوگل، تک تک رفتارهای کاربران را در نظر می گیرد و اگر کاربر علاقه ای به ماندن در وب سایت شما نداشته باشد، دیگر صفحه اول گوگلی هم در کار نخواهد بود. پس در نوشتن محتوا دقت کافی به خرج دهید.

خدماتی فراهم کنید که رقیبانتان در آن ها ضعیف هستند

ارائه ی خدمات در فروش شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت، پس بهتر است در هنگام تولید محتوا برای فروشگاه خود، مواردی از این قبیل را نیز دخیل کنید. ارائه ی توضیحات درباره ی خدمات پس از فروش، ارائه ی توضیحات در مورد علت تفاوت قیمت با رقبا، امکان شرایطی نظیر پیشنهاد قیمت رقابتی و مواردی از این قبیل در زمان نوشتن توضیح برای محصولات می تواند در نهایت به فروش هرچه بیشتر شما کمک کند.

تمرکز خود را بر روی محصولات کمتری بگذارید

وقتی بر روی تعدا کمتری کالا تمرکز کنید، خدمات بهتری برای آن ها ارائه خواهید داد، ضمناً کار شما برای ایجاد محتوای محصولات و تولید محتوای فروشگاه اینترنتی تان راحت تر خواهد بود. فراموش نکنید که، ره صد ساله را فقط در یک صورت می تواند به صورت یک شبه رفت و آن هم چیزی نیست جز، صرفه هزینه های هنگفت.

 

کمتر را بیشتر بفروشید

شاید با خود بگویید، یعنی چه؟ ” کمتر را بیشتر بفروشید”. بگذارید کمی ساده تر توضیح دهم؛ اگر ده محصول داشته باشید که همه در صفحه ی اول گوگل هستند، قطعاً و بدون شک به سود دهی خواهید رسید و این سود دهی می تواند پایه گذار رشد کسب و کار شما باشد. بنابر این بهتر است، در ابتدای کار، تولید محتوای تعدادی محصول اندک را به نویسندگان حرفه ای و آشنا با سئو سپرده تا خیال خود را در باره ی رسیدن به صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل راحت کنید. پس از آن و به واسطه ی کسب در آمد به لطف تولید محتوا فروشگاه اینترنتی ، آن هم از نوع با کیفیت اش ، می توانید محصولات دیگری را نیز به لیست فروش خود اضافه کنید.

تبدیل شدن به فروشگاه اینترنتی بزرگ و پر فروش زمان بر و هزینه بر است

اگر سودای دیجی کالا شدن را در سر دارید، دو راه بیشتر در برابر پای شما وجود ندارد، یا باید روی کوهی از پول نشسته باشید، یا باید صبر ایوب داشته باشید. فراموش نکنید که دیجی کالا امروزه پایه های بسیار محکمی دارد. در آمد هنگفت، استفاده از استراتژی های محتوای صحیح و موارد بسیار دیگر، از فروشگاهی که روزی تنها یک دسته بندی کالا را به فروش می رساند، چنین غول دست نیافتنی در سطح کشور ساخته است، که حال توان رقابت با کمپانی های نظیر آمازون را نیز دارد( البته اگر روزی تحریم های اقتصادی علیه کشو ما از بین برود .

پس بهتر است از نویسندگان و سئو کاران حرفه ای استفاده کنید و تولید محتوا فروشگاه اینترنتی خود را به نحو احسنت انجام دهید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.