pipko

pipko

pipko

pipko

آموزش نصب وردپرس (Install-WordPress)

در این مطلب سعی کردیم آموزش نصب وردپرس به زبان ساده و آسان را در اختیار شما قرار دهیم اما ابتدا مروری به تاریخچه و چیستی وردپرس خواهیم داشت پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:  وردپرس (wordpress) چیست؟


در تعریف وردپرس می توان گفت که یک سیستم سازنده سایت متن باز است. وردپرس یکی از پر طرفدارترین CMSهای موجود می باشد. این سیستم مدیریت محتوا برای تاسیس سایت هایی با کاربری مختلف از جمله: علمی، آموزشی، تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد. تا کنون بیش از ۸۰ درصد سایت های سراسر دنیا تحت میزبانی وردپرس هستند. وردپرس بین موتورهای جست و جو نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. با کمک وردپرس به سادگی می توانید سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. همچنین پنل مدیریتی وردپرس امکان مدیریت ساده و راحت محتوا را در اختیار شما قرار می دهد.


موارد زیر در این مقاله آموزش داده می شوند:


نصب وردپرس

تغییر رمز ورود به وردپرس

آموزش نصب وردپرس


قدم اول : دانلود وردپرس

ابتدا باید وردپرس را دانلود کنید. با استفاده از لینک های زیر می توانید جدیدترین ورژن وردپرس فارسی و انگلیسی را دانلود نمایید.


دانلود وردپرس فارسی


دانلود وردپرس انگلیسی


 


قدم دوم: اکسترکت وردپرس


سپس باید فایل وردپرس را اکسترکت کنید تا از حالت فشرده بیرون آید.


قدم سوم: آپلود وردپرس


در این مرحله باید تمامی فایل های وردپرس را در هاست بارگذاری کنید. پوشه پیش فرضی که فایل های وردپرس در آن قرار گرفته اند، wordpress نام دارد. با آپلود این پوشه وبلاگ مورد نظر شما در آدرس yoururl.com/wordpress نصب می شود. از آنجا که ما چنین چیزی را نمی خواهیم باید فایل های درون پوشه wordpress را در پوشه ای از هاست به نام public_html منتقل کنیم. با این کار وردپرس دقیقا از yoururl.com بارگزاری می شود.


برای آپلود این فایل ها و انتقال آن ها به هاست شما به نرم افزار کمکی به اسم ftp نیاز دارید.


قدم چهارم: ساخت دیتابیس در هاست

وردپرس برای ذخیره محتوای پویای خود از MySQL استفاده می کند. از این رو نیاز به ایجاد یک پایگاه داده MySQL خواهید داشت. در این آموزش فرض کرده ایم که شما نیز همچون ما کنترل پنل DirectAdmin را مورد استفاده قرار داده اید. برای ساخت دیتابیس روی گزینه mysql management کلیک کنید.


اکنون باید گزینه create a new database را انتخاب کنید.


در این مرحله باید برای دیتابیس خود و نام کاربری آن یک یوزنیم و پسورد انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب پسورد می توانید از گزینه رندم استفاده کنید تا یک پسورد قوی به صورت تصادفی به شما نشان داده شود.


بعد از انتخاب یوزنیم و پسورد دکمه create را انتخاب کنید در این مرحله مشخصات پایگاه داده به شما نشان داده می شود. این مشخصات را کپی کرده و در محلی مطمئن ذخیره کنید. چرا که در ادامه به آن نیاز پیدا می کنید.


 


قدم پنجم: شروع فرآیند نصب وردپرس


حال مقدمات لازم برای نصب فراهم شد. در این مرحله باید آدرس سایت را در مرورگر خود وارد کنید اگر مراحل قبل را به خوبی پشت سر گذاشته باشید پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد.


روی گزینه Let’s go کلیک کنید.


گام ششم: تنظیم اتصال دیتابیس


وردپرس بدون دیتابیس وجود ندارد. از این رو باید اطلاعات مربوط به پایگاه داده را که در مرحله ۴ ثبت کرده اید شامل: نام پایگاه داده، نام کاربری، پسورد و میزبان پایگاه داده در این بخش وارد کنید.


نکته: بهتر است برای افزایش امنیت سایت، پیشوند جدول ها را تغییر دهید. یعنی آن ها باید از wp_ به چیزی مثل: ab_ تغییر کنند.


قدم هفتم: نصب وردپرس


اکنون وردپرس برای شروع کار خود اعلام آمادگی می کند.


حال روی دکمه Run the Install  کلیک کنید.


قدم هشتم: کامل کردن جزئیات سایت


در این مرحله باید جزئیات پایانی سایت را تکمیل کنید.


برای سایت خود یک نام انتخاب کنید. همچنین شما باید یک نام کاربری که می تواند نام خودتان باشد و یک گذرواژه نیز برای ورود به وردپرس انتخاب کنید. در انتخاب گذرواژه دقت کافی داشته باشید و از عبارت های قوی و پیچیده استفاده کنید تا در برابر نفوذ Brute Force ایمن باشید.


اطلاعات وارد شده را فراموش نکنید برای جلوگیری از این امر می توانید آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید.


حال روی دکمه Install WordPress کلیک کنید.


قدم نهم- پایان موفقیت آمیز نصب وردپرس


پیغام بالا به شما می گوید که سایت وردپرسیتان با موفقیت راه اندازی شده است. در این مرحله برای ورود به پنل مدیریت وردپرسی خود روی دکمه Log In کلیک کنید.


تبریک! تنها با پشت سر گذاشتن ۹ مرحله ساده، سایت وردپرسی شما آماده شد اکنون با آدرس yoursite.com/wp-admin وارد پنل مدیریت خود شوید.


تغییر رمز مدیریت وردپرس


نخست وارد پنل مدیریت وردپرس خود شده سپس از منو Advanced Feature بخش phpMyAdmin را انتخاب کنید.

در پنجره ای که پیش رویتان باز شده برای ورود در بخش یوزرنیم، نام کاربری پایگاه داده و در بخش پسورد، رمز عبور پایگاه داده را وارد کرده و پس از آن روی دکمه Ok کلیک کنید.

برای مشاهده نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده خود می توانید به فایل wp-config.php که در public_html قرار دارد، مراجعه کنید.

با استفاده از نوار بالای صفحه به منو Databases بروید.

از لیست جدول ها wp_users را یافته و روی گزینه Browse کلیک کنید.

پس از انتخاب این جدول به صفحه دیگری منتقل می شوید. در این صفحه تمامی کاربرانی که در سایت شما عضو هستند نمایش داده می شوند. کاربری را که تمایل دارید رمز عبورش را تعویض کنید انتخاب کنید سپس دکمه Edit را انتخاب تا به صفحه ویرایش مشخصات کاربر در پایگاه داده وردپرس منتقل شوید.

اکنون مطابق تصویر زیر فیلد user_pass را یافته و تابع آن را به MD5 تغییر دهید. سپس مقدار این تابع را با رمز جدید و دلخواه خود پر کرده و روی گزینه Go کلیک کنید.

اکنون برای ورود به پنل مدیریت خود می توانید از رمز جدید استفاده کنید.

منبع:https://templatehama.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-install-wordpress/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.